5 نکته ای که باید هنگام انتخاب پین های تراز در نظر بگیرید

5 نکته ای که باید هنگام انتخاب پین های تراز در نظر بگیرید

پین های تراز معمولاً برای تراز و قرار دادن قطعات کار استفاده می شوند. می توانید آنها را از طریق یک قطعه کار و در سوراخ مجاور یک دستگاه قرار دهید. پین های تراز تنها در صورتی وارد دستگاه یا محل کار می شوند که قطعه کار به درستی تراز و قرار گرفته باشد. در زیر پنج نکته برای انتخاب پین های هم ترازی وجود دارد.

شماره 1 - سبک پین تراز

انواع مختلفی از پین های تراز وجود دارد. در حالی که همه آنها برای تراز و قرار دادن قطعات کار استفاده می شوند، هر سبک طراحی متفاوتی دارد. پین های تراز به سبک T و شبیه حرف T هستند، در حالی که پین ​​های تراز به سبک L شبیه حرف L هستند. همچنین می توانید پین های تراز به سبک شانه ای را پیدا کنید که دارای شانه بریده ای هستند.

شماره 2 - متریک در مقابل اینچ

پین های تراز متریک و پین های تراز به اندازه اینچ وجود دارد. البته اندازه های متریک از سیستم اندازه گیری متریک استفاده می کنند. واحدهای متریک شامل میلی متر و سانتی متر است. اگر در حال حاضر از اندازه های متریک برای قطعات کار خود استفاده می کنید، ممکن است بخواهید پین های تراز با اندازه متریک را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر از اندازه های اینچی استفاده می کنید، احتمالاً باید پین های هم ترازی به اندازه اینچ را انتخاب کنید.

شماره 3 - متریال پین تراز

هنگام انتخاب پین های تراز باید مواد را در نظر بگیرید. همه پین ​​های تراز از یک ماده ساخته نشده اند. برخی از آنها از فولاد کربن ساخته شده اند. سایر پین های تراز از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم با پوشش پودری یا مواد دیگر ساخته شده اند. اگر قصد خرید پین های تراز را دارید، باید بررسی کنید که از چه موادی ساخته شده اند.

شماره 4 - طول پین

یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب پین های تراز باید در نظر گرفته شود، طول آن است. چه اندازه اینچ باشد و چه اندازه متریک، باید به اندازه کافی بلند باشند. اگر پین تراز خیلی کوتاه باشد، ممکن است تمام مسیر را از قطعه کار عبور ندهد، یا ممکن است نتواند وارد محلول محل کار یا ماشین زیر قطعه کار شود. قبل از سفارش پین های تراز، قطعات کاری را که قصد استفاده از آنها را دارید اندازه گیری کنید. سپس می توانید طول مناسب را انتخاب کنید.

شماره 5 - گواهینامه استاندارد

برخی از پین های تراز برای مطابقت با استانداردهای مختلف تأیید شده اند. به عنوان مثال، پین های تراز مونرو، با سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) 9001:2015 و AS9100D. این استانداردها کیفیت را تضمین می کند. پین های تراز که استانداردهای ISO مانند اینها با توجه بیشتر به جزئیات ساخته شده اند که منجر به طراحی باکیفیت می شود.

سخن پایانی

برای کاربردهای تعیین موقعیت قطعه کار که نیاز به تلرانس های ظریف دارند، نمی توانید با پین های تراز اشتباه کنید. فقط به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب آنها، سبک، اندازه متریک در مقابل اندازه اینچ، متریال، طول و گواهینامه را در نظر بگیرید.

 

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0